Olvasni jó!

Olvasni jó!

43. pont - Olvass el egy könyvet, ami a szülővárosodban játszódik.

2015. február 10. - Szivárvány Lány

A szülővárosom Eger, így kézenfekvő lenne, hogy elolvasom (újra) Gárdonyi Géza Egri csillagok című regényét. Szerettem volna valami mást, így elkezdtem nézelődni és találtam is több könyvet ezen kívül. Az egyik Remenyik Zsigmond Különös utazás című könyve, amelyet végül abba a kategóriába tettem, amely írótól még nem olvastam semmit, de ebbe a pontba is illene, mert az író Egerbe jön feltöltődni, itt sétál a városban.

Végül, amit ehhez a ponthoz találtam: Muhary Zalán: Egy tucat esztendő című könyve. Orvoslás, politika és egyházi intrikák a 18. századi Egerben!

Az előhangot a könyv szerint 1939. május 27-én írta Muhary Zalán dr. dédapja naplója alapján. A könyv 2012-ben jelent meg. Nem hallottam még róla, de valahogy nem volt kerek ez a dolog, ráadásul a nálam lévő példány még dedikálva is van az író által 2013. márciusában....., szóval próbáltam utánanézni, hogy is van ez. Kiderült, hogy a könyvet ez egri orvos írta álnéven. Azt nem sikerült megtudnom, hogy mennyi a valóság a könyvben és mennyi az írói fantázia.

A könyv 1781-1793 közötti időszakot öleli fel. Túl sokat nem tudok erről az időről, a vallás nem foglalkoztat, politika sem, sőt az orvoslás is távol áll tőlem. Ráadásul valahogy nem éreztem kereknek a történetet, egy-egy történet leírásánál rendszint hiányérzetem volt, túl sok mindenre kellett volna magamnak rájönni, de ehhez túl keveset értek a könyvben szereplő témákhoz. Ennek ellenére nagyon élveztem a könyv olvasását, mert ismerős környezetet írt le, szinte láttam, amikor Markhot doktor és a tanítványa a Piac téren átvágva a Lycium felé tart. Vagy ahogyan a Bükkben tesznek sétát a Vöröskő felé..... Csupa ismerős helyszín! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://olvassmindennap.blog.hu/api/trackback/id/tr797159961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása